Синдикатите за Ковид епидемията: Българското училище е възможно най-безопасната среда, но упорито се използва с политически цели

0

Оттам смятат, че при тези условия е най-добре да се премине на дистанионен режим на обучение

Училището е най-безопасната среда, но „поради агресивната кампания на националния щаб, че ни чака нов апокалипсис“, все повече учители започват да ползват отпуск. Това затруднява директорите да осигурят заместници, дори и при 10% болни учители, затова дистанционният режим е единственият изход. Това се казва в позиция синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа, които досега бяха сред най-силните привърженици на запазването на присъственото обучение.

От синдиката са проучили мнението на българските учители относно евентуално преминаване на образователната система в обучение в електронна среда от разстояние. Анкетата е направена сред 6100 педагогически специалисти в рамките на 4 дни.

71.2% срещу 28.8% от педагогическите специалисти подкрепят започналото вече дистанционно обучение в гимназиален етап, а 65.8% биха подкрепили започването на дистанционна организация в прогимназията от 3-ти ноември т.г. Високият процент на желание за преминаване в електронен режим от разстояние за гимназиален и прогимназиален етап е разбираем по няколко причини, смятат от синдиката. „Българското училище е възможно най-безопасната среда, но упорито се използва с политически цели, да се насади мнението колко опасни са образователните институции и, че именно там са инкубаторите на заразата Ковид. Това, разбира се е нито отговорно, нито в интерес на децата и учениците, но това демонстрира липсата на гражданско образование и мислене на българския политически елит. Именно затова 71.2% от респондентите учители, смятат, че образователните институции крият опасност от зараза“, казва председателят на синдиката д-р Юлиян Петров.

Той посочва, че това не отговаря на истината, както и не са се оправдали обещанията на здравния министър г-н Ангелов, че ще има безплатно тестване на учители и ученици за сметка на РЗИ. „Вероятно има забрана на министъра на здравеопазването, регионалните инспекции да издават заповеди за тестове на учители и ученици, а ако някой учител или директор реши да се тества, то е за негова лична сметка. Дори при болен член от семейство, РЗИ-тата не издават предписание за PCR, а препоръчват карантиниране“, посочва Петров.

По данни на синдиката в момента 671 са заразените учители, но в тази бройка не влизат, учителите които са в карантина, заради позитивен тест на член от семейството или в случаите, когато детето на учителя е карантинирано, поради карантиниран клас или група в детска градина. Към тях не влизат и тези, които са болни от други болести. „Някои учители вече ползват отпуск, поради агресивната кампания на националния щаб, че ни чака нов апокалипсис. Във връзка с казаното дотук, ръководствата на образователните институции са в огромно затруднения да осигурят замествания, дори и при 10% болни учители, затова дистанционния режим е единствения изход„, подчертават оттам.

По отношение на начален етап 53.1% срещу 46.9% смятат, че не трябва да се преминава на дистанционно обучение. Този отговор се базира на относителната консолидация на класовете в начален етап. Подобен е резултатът 56.5%, срещу преминаване на детските градини в дистанционен режим. 69.9% от анкетираните смятат, че висшите училища трябва да преминат в обучение в електронна среда от разстояние. „Разбира се, присъственото обучени в начален етап и предучилищна възраст, не може да замести социализацията и възпитанието, но за да продължи да работи образователната система е необходим финансов ресурс и банка с учители или студенти, които да заместват. Но това засега не е в наличност“, посочват още от синдиката.

„Натоварването на българските учители, поради това, че те изпълняват вътрешно заместване на болни отсъстващи свои колеги, води до увеличаване на бърнаут ефекта до критичните 70%. В момента качеството на образованието и съхраняването на учители и директори е поставено на карта. Остават проблемите с липса на дигитални средства и дигиталните ресурси за работа на педагозите в електронна среда. МОН в момента предоставя средства за лаптопи за малко над 2% от българските учители. Синдикат „Образование“ пледира да се пази живота и здравето на българските учители и да спрат да се пренатоварват при сегашния непланиран режим на организация на образователната система“, посочват още от синдиката.

Автор: Силвия Георгиева

Източник: „СЕГА“

Прегледана: 42452

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече