„Бедният“ Марешки хвърлил 700 000 лева за реклама, почти двойно повече от ГЕРБ-СДС

0

„Бедният“ Веселин Марешки, който по-миналата събота се ожали в тв интервю как води неравна битка с живота и е отгледал сина си през 1991-92 г. с помощи от Червения кръст, а в момента наследникън му износва дрехите, е хвърлил близо 700 000 лева за първите 10 дни от кампанията.


Това показват данните на Института за развитие на публичната среда, публикувани на сайта „Отворен парламент“.

Кампанията за парламентарните избори започна официално на 5 март. За място в Народното събрание се борят 22 партии, 8 коалиции и един инициативен комитет в избирателен район Благоевград.

Морската коалиция между ВОЛЯ и НФСБ е вложила най-много средства в медийно отразяване – 694 194 лв. Основната част от тях (близо 80%) е разпределена за големите телевизии в страната Нова ТВ, БТВ и БНТ.

На второ място по направени разходи очаквано са ГЕРБ-СДС със 375 184 лв. Интересно е, че за да достигнат до потенциалните си гласоподаватели, от коалицията очевидно залагат на печатни и онлайн медии, за сметка на електронните.

Бившият втори в ГЕРБ – Цветан Цветанов, който вече е начело на Републиканци за България, също инвестира сериозно в кампанията досега. Неговата партия е трета с направени разходи в размер на 339 932 лв., като над 60% от тях са за договори с Нова ТВ и БТВ.

Институтът за развитие на публичната среда ще проследи дали доставчиците на медийни услуги спазват задължението да публикуват договорите си с политически субекти в тридневен срок след подписването им. Според разпоредбите на Изборния кодекс договорите могат да бъдат премахнати не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.

В тази предизборна кампания мониторингът на Института ще включва официалните страници на 40 национални и регионални медии  – 10 телевизии, 3 радиостанции, 13 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.

Традиционно средствата за медийно отразяване са най-голямото перо от разходите на политическите субекти по време на предизборни кампании. С колко ще се увеличат те в условията на пандемия и при липсата на възможност за провеждане на масови мероприятия, ще проследим в настоящата кампания.

Десет дни след началото на предизборната кампания публикуваме първите резултати от мониторинга с актуалност към 14-и март 2021 г. Подписаните към момента договори възлизат на обща стойност от 2 193 858 лв. (без ДДС).

Графиката представя подробна информация за политическите субекти и изразходваните от тях средства за медийно отразяване към 14 март.


00-Danni-1
За първите десет дни от кампанията договори с медиите не са сключили девет от регистрираните участници. Това са: ПП „Български национален съюз – НД”, ПП „Атака”, ПП „Българска прогресивна линия”, ПП „Възраждане на отечеството”, ПП „Благоденствие-Обединение-Градивност”, ПП „Партия на ЗЕЛЕНИТЕ”, ПП „Български съюз за директна демокрация (БСДД)”, ПП „Пряка демокрация” и КП „Граждани от протеста”.

Въпреки че не са вложили пари за реклама, коалицията „Движение Заедно за промяна” и ПП „Общество за нова България”, са получили безвъзмездно отразяване в ТВ Евроком.

В графиката ТУК може да намерите подробна информация за политическите субекти и изразходваните от тях средства за медийно отразяване към 14 март (графиката е интерактивна – ако натиснете предпочитан участник с мишката, ще видите разпределението на средствата по медии).

Източник:

Прегледана: 56158

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече