Кампанията, каквато е: Сцени от предизборния пейзаж

0

Путин ще изкара България от тинята, синът на Марешки му износва дрехите, Борисов е все така в джипа и къде е Слави

Предизборната кампания е в ход вече седмица и оправдава всички очаквания. Онези политически играчи, които се опитват да водят реален дебат и сблъсък на идеи, са потопени от преобладаващия популистки поток, политическите крясъци и взаимни обиди. 

Характерно за тази кампания е, че партията на Слави Трифонов, на която социолозите отреждат да е трета или четвърта сила в следващия парламента, практически отсъства от предизборния разговор. Тоест, не участва в преките телевизионни дебати срещу опонентите си и залага изцяло на монолога. Лидерът Слави Трифонов вече рядко се появява дори по собствената си телевизия и явно залага  на очакванията на хората, че няма да е като останалите. 

В подобен монолог продължава и кампанията и премиера и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов. 

Ето някои от акценти на предизборния пейзаж:

Бойко Борисов изнася поредна предизборна кампания от държавната джипка, от която показва колко добре се получават магистралите, но не само. Общува с обикновените българи и дори показа, че е готов на всякакви жертви за тях.

Освен на наложените вече министри Борисов залага в кампанията и на нови лица – Любен Дилов, но не и на Ивайло Нойзи Цветков. 

Коалиционните му партньори от ВМРО, рядко излизат от народните носии и военните униформи. Помнят Санстефанска България и размахват пръст към македонците. Остава на дневен ред връщането на казармата, традиционното българско семейство и други.

Бившият коалиционен партньор на ВМРО лидерът на вече брандираната като християнска партия „Атака“ пък подгря с изпълнение на барабани и раздавайки пари в центъра на София, а в петък направи и запомнящо се участие в „Панорама“.

Лидерът на „Воля“ Веселин Марешки трябва да е предоволен от решението на Върховния касационен съд да отложи делото му за изнудване след 4 април, за да „не му попречи да участва пълноценно в кампанията и да окаже влияние на изборния резултат“.

Марешки започна пълноценно кампанията си месец преди старта ѝ, като ловко заобиколи закона и пусна свои билобордове и тв клипове с реклама на горивата му, които след старта на кампанията вече бяха префасонирани с реклама на номера му в бюлетината. 

Марешки разполага с разнообразен предизборен репертоар, от който разбираме, че освен че дава на народа евтини горива и лекарства, самият той е човек от народа, защото, например, синът му все още му износва дрехите. 

Но той стои и зад поредната футболна драма – изгонил ли е футболният клуб ЦСКА от стадион „Българска армия“ легендите и кандидат депутати Димитър Пенев и Петър Жеков. Включването на двамата в листите не е толкова изненадващо. Пенев обясни спокойно, че просто е дошло време да опита малко от политиката. 

„Демократична България“, която отдавна заложи на живи излъчвания в социалните мрежи, продължава в същия дух. И все по-ангажирано срещу статуквото, олицетворявано от Борисов, Пеевски и Доган: 

БСП, чийто лидер Корнелия Нинова се държи перманентно като в предизборна кампания, засега не успява да повиши градуса на предизборната си атака и във фокуса и отново са премиерът Бойко Борисов, страховете на хората от коронавируса и проблемите с ваксинацията. 

Кампанията на ДПС пък минава под знака на една очаквана липса в лицето Ахмед Доган и на една не толкова очаквана липса на Делян Пеевски. 

Ахмед Доган получи безброй номинации за кандидат депутат, но не прояви желание. За разлика от него лорд Евгени Минчев обясни пред вестник „Труд“, че иска да е депутат, като „Чичолина“, но засега не е разпознат от партиите. 

Изборите в България очаквано са поле и на геостратегическа битка.  Вече има самостоятелен участник, открит представител на Русия, партията на русофила и набеден за шпионин Николай Малинов „Възраждане на Отечеството“.

БСП също обаче не предава фронта:

И този път не липсват и по-непознати и познати кандидати, които предлагат генерална промяна: 

Бизнесменът Васил Божков, който е издигнат от същата партия, все още агитира основно от Дубай.

Той влезе в предизборната надпревара използвайки партия – мандатоносител, водена от: 

И тази година не минава без екзотични кандидати, като в социалните мрежи се появиха и много шаржове и колажи. „

Източник: Mediapool.bg

Прегледана: 53738

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече