Русия спря телевизия Дойче Веле

0

Министерството на външните работи на Русия обяви спиране на излъчването и дейността на германската телевизия Дойче Веле  на територията на Руската федерация, съобщи тв каналът „Дожд“, позовавайки се на съобщение на сайта на ведомството. Решението се взима като реакция на решението на Германия да прекрати на нейна територия спътниковото и друго излъчване на руската телевизия RT DE („Россия сегодня“). В съобщението се казва още, че решението на външното министерство включва:

-закриване на кореспондентския офис на немската телевизионна и радио компания Deutsche Welle в Руската федерация;

– отмяна на акредитацията на всички служители на руското бюро на Deutsche Welle;

– прекратяване на сателитното и друго излъчване на телевизионната и радио компания Deutsche Welle на територията на Руската федерация;

– откриване от компетентните органи на Руската федерация на процедура по разглеждане на въпроса за признаване на Deutsche Welle за чуждестранна медия, действаща като чужд агент;

– стартиране на процес на формиране на списък с представители на държавни и обществени структури на Германия, участващи в ограничаването на излъчването на RT DE и оказване по друг начин на натиск върху руския медиен оператор, на които ще бъде забранено влизането на територията на Руската федерация. 

На 2 февруари германският медиен регулатор ZAK, който решава дали частните организации могат да излъчват на територията на Германия, забрани програмите на RT DE в страната с мотив, че каналът няма необходимото разрешение. В изявление на ZAK се казваше, че RT DE „няма друго разрешение, което да е легитимно според европейското законодателство“ и че компанията не е получила лиценз. От своя страна броудкастърът пък заяви, че работи с валиден сръбски лиценз в съответствие с европейското законодателство и заяви, че ще оспори решението на регулатора в съда. Говорейки пред репортери в четвъртък, говорителят на Кремъл Дмитрий Песков определи решението като „нищо друго освен атака срещу свободата на словото“. Руското външно министерство пък нарече забраната „политически ход“.

През септември YouTube премахна два канала на RT DE за „нарушения на правилата на общността“, информира „Дневник“. Google обясни, че каналите са блокирани поради съдържание, което нарушава правилата относно фалшива информация за COVID-19. На 16 декември RT пусна YouTube канала RT auf Sendung, за да преизлъчи предаването на живо на канала RT DE. В същия ден бе премахнат и той. Обяснението бе, че според правилата на YouTube собственикът на по-рано изтрит канал не може да създава нови.

Телевизионният канал RT DE продължи да излъчва сателитно от студиа в Москва, но успоредно с това германският медиен регулатор започна разследване на RT по подозрение в нарушаване на правилата за излъчване. Причината беше, че RT няма лиценз за излъчване в Германия. Руският телевизионен канал настоява, че правото на излъчване е предвидено в Европейската конвенция за трансгранична телевизия. Според RT фактът, че каналът има лиценз в Сърбия, му позволява да излъчва и в Германия. Използвайки сръбския си лиценз RT вече излъчва в повече от 30 европейски страни. 

Прегледана: 134965

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече