Fox News се споразумя да плати 787,5 млн. долара за лъжи на изборите в САЩ

0

Тв компанията Fox News постигна извънсъдебно споразумение с фирмата за технологии за гласуване Dominion на стойност 787,5 млн. долара, съобщи БГНЕС.

Това се случи в последния момент преди началото на един от най-очакваните съдебни процеси за клевета в най-новата история на САЩ и в резултат няма да се стигне до дело.

По този начин от Fox на практика признаха, че са разпространили лъжи за машините за гласуване на президентските избори през 2020 г. Първоначално от Dominion искаха компенсация в размер на 1,6 млрд. долара.

Постигнатата сделка също така ще спести показания пред съда на президента на Fox Рупърт Мърдок, водещия Тъкър Карлсън и други високопоставени лица. От телевизионната компания обявиха в изявление, че извънсъдебната сделка отразява нейния „ангажимент към най-високите журналистически стандарти“.

Главният изпълнителен директор на Dominion Джон Пулос от своя страна заяви, че споразумението включва „признаване от страна на Fox, че е изрекла лъжи, които са причинили огромни щети на моята компания“.

Преди съдебния процес адвокатите на Fox многократно възразиха срещу обезщетението от 1,6 млрд. долара, което Dominion искаше, и определиха тази сума като силно завишена.

В иска на Dominion се твърдеше, че Fox News е опетнила репутацията на компанията за електронно гласуване, като е излъчила лъжи за откраднат вот през 2020 г. от бившия президент Доналд Тръмп.

Правните заключения, публикувани преди процеса, от своя страна сочат, че част от ръководството и журналисти на Fox са поставяли под съмнение конспиративните твърдения, че президентските избори през 2020 г. са били откраднати, но въпреки това са ги пускали в ефир.

Прегледана: 98260

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече