Разследване: Арестът на строителен предприемач не му попречи да си осигури договори за милиони

0

Арестът на строителния предприемач Велико Желев за битов скандал и подозрения за поставяне на тънък асфалт не му попречиха да си запази позициите в пътното поддържане. Фирми, свързани и свързвани с него, си подсигуриха договори за стотици милиони левове за следващите 4 години. Така Желев остава един от крупните играчи в този бизнес, въпреки обявеното от него намерение да се ориентира към чужбина. Ясно се вижда и друга тенденция – класирането дотук повтаря статуквото и разместване на основните играчи няма. 

Това става ясно от публикуваните от АПИ решения по обявените обществени поръчки за пътно поддържане за следващите четири години, които са на рекордна стойност – 3,6 млрд. лв. Новите договори следва да заменят старите скандални и наддоговорени контракти от времето на ГЕРБ, които бяха прекратени. 

От класирането за два от районите на – Североизточен и Северен централен, става ясно, че Желев изобщо не губи позиции. Той е свързан пряко с три фирми – „Хидрострой“, „Пътстрой ВДХ“ и „Пътни строежи – Велико Търново“. „Хидрострой“ участва в консорциума, който печели пътното поддържане на Варна (както бе и досега), „Пътстрой ВДХ“ е в консорциума, който печели Шумен, а „Пътни строежи – Велико Търново“ взима Велико Търново (фирмата обслужваше района и досега), както и Габрово. 

Медийни публикации свързват Велико Желев с още три строителни фирми покрай съществуващи следи в Търговския регистър – общи адреси, адвокати и др., макар че Желев категорично отрича – фирмите „Битумина Гмбх“, „АБ“ и „Инфра експерт“. „Инфра експерт“ участва в консорциума, който сега получава Добрич, както и в обединението, което взима Шумен (както бе и до момента). „Битумина Гмбх“ влиза в консорциума, който ще поддържа Разград (както бе и досега). 

Извън тези позиции Русе се печели от фирма „Пътинженеринг“, която поддържаше района и досега, в Търговище и Силистра договорите също ще отидат в досегашните изпълнители –  “Пътинженерингстрой-Т“ и „Пътперфект-Т“. 

Очакват се класиранията и за поръчките за пътно поддържане на останалите райони. Прогнозната стойност на позициите от двата района, за които до момента има класиране – Североизточен и Северен централен, възлизат съответно на 379 млн. лв. и на 523 млн. лв. без ДДС, като сумите са разбити по обособени позиции.

Прегледана: 90785

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече