Икономистът Петер Кройц: Трябва да се научим да казваме „не“!

0

„Имаме нужда от време да седнем под крушата, да помислим за наистина важните въпроси и ако е възможно, не само веднъж в годината, а да го правим постоянно. Както се казва: „Да си зает е новата глупост!“ – това каза икономистът д-р Петер Кройц по време на форум в София Тех парк, с който Германо-българската индустриално-търговска камара отбелязва 30 г. официално представителство на германската икономика в България.

Д-р Петер Кройц, който е автор на бестселъри и от 20 г. помага на лидери да се ориентират в среда на дигитализация, сътресения и дълбоки промени, говори на тема „Бъдещето на работната среда: импулси за действие за постигане на успех в турбулентни времена“. Като съвет към бизнеса каза, че предизвикателството е да мислим как ще изглежда конкуренцията в бъдещето и да се грижим за успеха ѝ в настоящето.

Д-р Кройц посочи, че трябва да се научим да можем да казваме „не“, за да не даваме правото на другите да вземат решения вместо нас, както и за да слагаме граници между това, което другите искат от нас и важното за нас. Думата „не“ ни помага да се съсредоточим върху важното. Успешните организации слагат граници, категоричен е икономистът.

Според него необходимо е бизнесът да си отговори на три въпроса – къде са най-големите шансове, върху които трябва да се съсредоточи – едни-два, какви умения са необходими, за да може да се възползва от тях. Най-важният въпрос според икономиста е „С какво си губим времето към днешна дата?“.

За да има успех един предприемач, той трябва да се освободи от принципа, че прави нещата, защото другите го правят или защото винаги ги е правил. Той даде като пример типичната според него догма – практиката на хотелите гостите им да ги напускат по едно и също време, без оглед на това кога са се настанили, вместо да се отдават стаите почасово – например за 20 часа, какъвто е принципът на наемане на колите.

Петер Кройц е учил в Германия и САЩ и има докторска степен по социални науки и икономика. Бил е старши консултант в Andersen Consulting и професор по маркетинг във Виенския университет по икономика и бизнес. Основател е на инициативата „Rebels at Work“(Бунтари на работното място), обединяваща хора, които променят компаниите отвътре навън. Девизът му е „Компаниите се нуждаят от конструктивни бунтари“.

В рамките на форума бяха отличени с плакети компании – дългогодишни членове на Камарата, а главният управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев обяви, че следващата година се пенсионира, предаде БТА.

Прегледана: 62790

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече